Tänkvärda ord från insatt och verksam inom hållbar/förnyelsebar energi som privat är förälder till barn i waldorfskola. Hade inte bättre själv kunnat påtala kopplingen mellan pedagogiker med fokus på att bevara och utveckla barnens inneboende kreativitet och drivkraft samt de klimatmässiga utmaningar som står framför oss.

Unintended Consequences Documentary Project

March 12, 2012

By Matt Palmer

http://online.wsj.com/article/SB10001424052970203370604577265632205015846.html

My post last week ”Healing Through Education” created a lot of traffic, particularly from Waldorf connections around the world. Today seems like a good opportunity then to expand on how that post relates to the my documentary project on global energy ”Unintended Consequences”. I’m feeling my way through these ideas, so hopefully you can be patient. Always feel free to engage with what I write by commenting.

One of the central themes of ”Unintended Consequences” looks at the importance of using systems thinking and how that approach can aid in solving energy issues now and in the future. Harnessing any form of energy for human consumption creates impacts to social, political, economic, and environmental structures. System thinking encourages the understanding of how individual fuel sources like wind function, for example, in a life cycle analysis, then how wind fits into the…

View original post 1 055 fler ord

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s