Kort om förtroende

Förtroende är en grundbult i allt varumärkesbyggande. Det är nödvändigt för att kommunikationens målgrupper ska tillägna sig budskapet och hörsamma uppmaningar till aktivitet(köpa, rösta, följa uppmaning etc).

I anteckning ser jag att modell anger att förtroende bygger på fyra delar som sammantaget ger den trygghet som krävs:

Kompetens/Kunskap(vet vad som ska göras och varför)

Förtrogenhet(kan utföra det som ska göras)

Intigritet (motsats till hyckleri, dvs ”walk the talk”)

Inge känsla att man har målgruppsindividens bästa för ögonen(inte drivs av egenintresse)

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s