Mobiler kan förbättrar kommuners medborgarservice

Den tyska datajätten SAP bjuder på sin globala hemsida på ”business insights”. Bland dem fann jag en undersökning kring hur offentlig förvaltning runt om i världen har utnyttjat möjligheterna som mobil teknik ger till förbättrad kommunikation till sina medborgare och i förlängningen den service som erbjuds.

En översvallande majoritet av de tillfrågade tjänstemännen ansåg att tekniken medger stora möjligheter(t ex 85% ansåg att tekniken medgav besparingar, 90% att den ökade produktiviteten hos medarbetarna etc).

Jag har tidigare skrivit om tjänsten SeeClickFix som går ut på att medborgare genom appen kan rapportera brister i den offentliga miljön som behöver åtgärdas av den lokala förvaltningen. Det kan röra sig om klotter, vandalisering, farliga hål i väg- eller cykelbana, trasig belysning som skapar otrygghet etc.

Givetvis finns många andra områden av nytta och glädje för såväl boende som tillfälliga besökare. Just turister är ett område som många platser tidigt sett behov att skapa tjänster för. Kanske är det dags att serva det egna medborgarna lika förtjänstfullt!

4 Areas Where Mobile Has the Biggest Impact
While expectations are high for future mobile innovations, there are four core areas of government that are
being positively impacted by enterprise mobility now.
 
1. Community awareness and citizen engagement
A majority of survey respondents report that mobile solutions can fundamentally alter relationships between
citizens and government. In fact, an impressive 95 percent of global public sector stakeholders see positive changes
in these relationships thanks to mobile solutions. This happens through better communications that improve
public awareness, something over 40 percent of global survey participants strongly agreed is a benefit of
enterprise mobility.
Two-way real-time communication with context — including images, pictures, video, documents and more
— help create an entirely different experience for constituents connecting with their government.
 
2. Transportation
When asked how mobile devices and applications positively impact transportation, respondents ranked
improved citizen satisfaction highest. For example, real-time vehicle tracking and reporting by transportation
departments allows for less traffic congestion and smarter route planning.
 
3. Public safety
Police and law enforcement officials are turning to mobile solutions to enhance public safety and enlist citizens to be
additional eyes and ears on the street to fight crime. For example, reporting new instances of graffiti benefits citizens
beyond just cleaning up unsightly tags more quickly.
 
4. Public health
Mobile health technologies have the potential to transform health care across the globe — and are becoming
extremely popular with citizens, with more to come. According to the U.S. Food and Drug Administration (FDA) website,
500 million smartphone users worldwide will be using a health care application by 2015, and by 2018, 50 percent of
the more than 3.4 billion smartphone and tablet users will have downloaded mobile health applications.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s